Trötter ici.

Tja folk! Förlåt för min sämsta uppdatering igår och idag!
Jag var nämnligen ute nästan hela dagen igår, och när jag kom hem så glömde  jag skriva om vad som hade hänt och så... :c

Men här kommer i alla fall ett inlägg för igår!


Jag åkte till E., som vanligt, kl 7:15 och därifrån åkte vi till stallet. Matade hästarna, löshoppade dom och sen tog ut dom i hagen.. Jag börjar bli rätt hajj på att läsa av hästarna när vi har dom lösa och så, och det märks rätt så tydligt eftersom det ända E. säger under löshoppningen är beröm till hästen och när vi ska byta varv till mig.... Så det känns rätt så bra! :)
Sen tog vi i alla fall och mockade, matade och vattnade, tog in hästarna som står ute och löshoppade dom och borstade dom osv.
När vi var klara med det, så gick dom andra på lunch, medan jag tog hästarna. Jag började med Abby och hennes hagkompis, eftersom dom stod längst bort. Så allting gick helt ok, tills jag skulle öppna fösta grinden till hagen. Förstå går hagkompisen nästan på mig (hon har ingen respekt för människor, alls) så då var jag tvungen att släppa grinden, som drogs tillbaka och gjorde ett högt, konstigt ljud, vilket skrämde båda hästarna. Abby slängde sig bakåt, och det gjorde hagkompisen också, och när grimskaften tog slut, så slängde sig hagkompisen emot mig, och jag kom ner på marken, och på något sätt sen så kom hon bakåt igen och hoppade på mig med en av framhovarna precis vid beckenet.
Helvette vad ont det gjorde först, men nä jag sen kom ihåg fter ~20 sek att hästarna var lösa och kunde lätt springa bort mot den stora vägen så tog adrenalinet över och jag började gå mot hästarna som små travade mot vägen.
Och det som inte gjorde situationen bättre var att det kom en jävla truck och började köra mot vägen, bakom hästarna. Och inte fan stannade han när jag sa åt honom. Idiotfan.
Jag fick tagpå på dom i alla fall, och sen kom C. och hjälpte mig. Så det slutade väl, ingen blev skadad.
Förutom jag... Men jag hade en jävla tur. Hon missade höftbenet med 1 cm och mina andra organ med samma avstånd.  Fast jag har ett väldigt fint blåmärke i alla regnbågens färger nu! :D


Efter stallet så drog jag hem, bytte om och drog till stan och shoppade med Vanessa. Jag hittade min skjorta och tyget til den, fast dom hade inte bandet, så jag får skjuta upp projektet lite till.. Och sen hittade jag världens sötaste halsband! för 50 kr :'D (på bilden)

Det var min gårdag i allafall, nu ska jag nog ta och internet shoppa lite till! C:
bklahhh
Visst är den söt?! :D

 

 

blahblahblah





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0