Kossor på rymmen ..

Som rubriken lyder, mormor körde upp mig till stallet och när vi kör förbi en kohage så ser vi att 2 kosor är utanför hagen och står och äter på åkern skit nära grusvägen. Mormor är en lite fegis så hon bah: Men herre gud vi får försöka få in dom igen. Jag hängde bara glatt på ^^
Jag försökte få in lite Nh (Nk ?) i mitt tänkande med kossorna och började "leka", konstigt nog svarade dom på det O.o . Dom svarade på mina signaler, när jag "skickade iväg dom" och när jag "vallade" dom xd, aa jag blev riktikt chockad , fick nämligen för mig att Kvigor var väldigt agressiva (?), haha åså hörde man mormor i bakgrunden " TA AV DIG TRÖJAN OCH VIFTA MED DEN SÅ SPRINGER DOM SÄKERT TILLBAKA !! "
Jag bara smilade och fortsatte med mitt "tänkande". Konstigt nog fick jag in dom i hagen igen, men självklart så var det ett 3-4 m "hål" i, där var inte tråd i mellan 2-4 stolpar. Då tänker man lite : nu då !?. Då kommer det några bilar och frågar om dom ska säga till dom som äger dom, det ville vi gärna, men tydligen så gjorde dom inte det !? för det kom inga och "hjälpe" oss -.- . Vi kanske stod och väntade på dom i 20 min, och på den stunden så samlades det mer och mer kossor vid "hålet" , Där gick jag fram och tillbax för att dom inte skulle springa ut. I slutet var det säker 20-25 kossor som stog och väntade på ett tillfälle att sticka ut. Liite läskigt faktiskt..
Eftersom att dom började "vänja" sig vid att jag inte var farlig så började dom "hota" mig och för att det inte skulle spåra ut totalt så fick jag skrämma iväg dom, tnk er själva att lixom ha 20 st kossor stirrande på dig, går i mot dig och du har tanken i huvudet att dom lätt blir "agressiva", samtidigt har du en mormor som står och skriker över hela stället " TA AV DIG TRÖJAN" ! HAHAHA ! x'd
Kossorna sprang i allafall iväg men fortfarande kom ingen "ko skötare" och "hjälpe" oss.. pfft..
Så vi åkte till stallet, men det blev inget ridande , för varmt, 27°C va det. Så jag tog in henne och svampade av henne med kallt vatten :3 Göttans!
Sen när jag var klart sååkte vi hem igen och kollade om någon hade varit vid kossorna, men nej då ;)
Så det ska bli kul imorgon och se om det är kaos där eller inte !
Haha !

Långt och knepigt inlägg, det handlar om kossor på rymmen i allafall xd
-inga bilder-


gammal bild på fia <3

Strax tror jag vi skulle till stranden, ska se om jag ska snorkla lite, om det inte finns några brännmaneter förstås ;S

blahblahblah

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHA, på min skola vallade vi kossor som rymt en gång XD Dem var vid vårt hundstall och var påväg ner mot skolbyggnaderna, som tur var stoppade vi dem och fick tillbaka dem in i sin hage :) En idiot hade glömt stänga grinden till hagen, smaaaaaart!!!

2011-08-02 @ 17:30:52
Postat av: Linnea

hahah klockren !

2011-08-02 @ 20:22:37
URL: http://lenimentus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0