Back to work!

Hej allihoppa!
Förlåt för min super kassa uppdatering dom senaste dagarna!
Sedan jag återgick till det vanliga stall livet så har jag varit så himmla trött när jag har kommit hem att jag inte har pallat göra nånting! :(
Men nu är jag i alla fall tillbak här på bloggen och skriver :D
Mina senaste dagar har jag, som sagt varit i stallet och jobbat. Vi har för tillfället 8 hästar inne, och 4 stycken som går ute dygnet runt och får komma in någon timma om dagen bara :) Så man kan säga att jag som hästskötare har det rätt fullt upp :P
I måndags (tror jag att det var) så fick vi två tvååringar som bara ska stanna här tills på söndag, hur som hellst så tog vi dom lösa i padocken för att få igenom att det är vi som  är ledarna.
Med den första gick det rätt segt, vilket inte var alls förvånande eftersom vi har haft andra unghästar med samma far (tror jag) som har varit lika hårda i huvudet i början. Hur som hellst, så fick hon springa runt ett tag och ville inte ge efter, med det gick till slut.
De andra var inte lika hård i huvudet och visade sig eftergiven redan efter att han fattade vad det gick ut på. Så när vi proade honom för att se ifall han ville gå med på det, så stannade han upp direkt och vände sig (180 grader ca) mot mig och visade all sin uppmärksamhet mot mig.
Det kändes lite magiskt måste jag säga, och hur häftigt som hellst, att den häste valde mig som sin ledare. Och väldigt tydligt också! :D

Sedan dess har inget häftigare hänt mig. Idag började jag igångsättningen av Abby, vilket kändes rätt bra :) Vi skrittade i ridhuset (eftersom det ösregnade ute), i ca 20 min. Hon kändes frammåt och villig för att arbeta och när jag testade att se ifall hon var med på noterna så gick hon ner i en grymt lätt form och var hur lätt som hellst i munnen! :)
Så jag är i alla fall nöjd!

Vi hörs mer sen, nu måste jag duscha och sen äta :)

Kramar,





blahblahblah



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0